0
Tvoj košík je momentálne prázdny

Reklamačný poriadok

(znenie účinné od 1.10.2024)

  1. Úvod

    1. Spoločnosť:

      obchodné meno: PALA s.r.o.

      sídlo: Vranovská 1462/33, 091 01 Stropkov, Slovenská republika

      IČO: 43 879 896

      registrácia Obchodný register Okresného súdu Prešov, Oddiel: Sro, vložka č. 19448/P

      DIČ: 2022497213

      IČ DPH: SK2022497213

      Kontaktné údaje:

      adresa na doručovanie Poľovníctvo PAĽA, Košická 14622/32C, 080 01 Prešov, Slovenská republika

      e-mail: [email protected] 

      telefonický kontakt: +421 907 222 008

      (ďalej len „obchodník") týmto Reklamačným poriadkom v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene  a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ Zákon o ochrane spotrebiteľa") riadne informuje spotrebiteľa(§ 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie), vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.

    2. Tento Reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník"), Zákonom o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

    3. Tento reklamačný poriadok je v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom zákazníkovi v prevádzkarni obchodníka Poľovníctvo PAĽA, na adrese Košická 14622/32C, 080 01 Prešov, Slovenská republika. Uzavretím kúpnej zmluvy prostredníctvom e-shopu obchodníka www.palahunt.sk sa stáva tento Reklamačný poriadok súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi spotrebiteľom (ďalej len „spotrebiteľ" alebo „kupujúci") a obchodníkom. Tento reklamačný poriadok sa tak nevzťahuje na právny vzťah medzi obchodníkom a osobou, ktorá nie je v zmysle Občianskeho zákonníka spotrebiteľom. V prípade rozporu medzi Obchodnými podmienkami obchodníka a týmto Reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť Reklamačný poriadok.

    4. Obchodnými podmienkami obchodníka sa rozumie dokument s názvom Obchodné podmienky, ktorý je dostupný na webovej stránky obchodníka Všeobecné obchodné podmienky e-shopu.

  2. Zodpovednosť za vady predanej veci

    1. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka, § 613 ods. 2 a 3 Občianskeho zákonníka). 

    2. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak (i) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo (ii) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník. 

    3. Záručné doby začínajú plynúť dodaním veci. Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ju obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu zo strany obchodníka, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie.

    4. Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník je povinný vydať kupujúcemu alebo osobe ním poverenej potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a čase jej trvania. (§ 505 ods. 2 Občianskeho zákonníka).

  3. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

    1. Kupujúci môže vytknúť vadu predanej veci v prevádzkarni obchodníka na adrese Poľovníctvo PAĽA, Košická 14622/32C, 080 01 Prešov, Slovenská republika alebo u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy (§ 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka). 

    2. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 2.1 tohto reklamačného poriadku (záručnej doby). Právo odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť podľa predchádzajúcej vety má kupujúci iba v prípade, ak sám kupujúci nie je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti, pričom kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníka (§ 621 ods. 2 a 3 občianskeho zákonníka).

    3. Kupujúci má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú obchodník zodpovedá, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Právo podľa predchádzajúcej vety si musí kupujúci uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

    4. Právo na opravu si kupujúci uplatňuje v prevádzkarni obchodníka na adrese Poľovníctvo PAĽA, Košická 14622/32C, 080 01 Prešov, Slovenská republika alebo u iného podnikateľa určeného na opravu v záručnom liste (ďalej len „záručný servis‟). Adresy a telefónne kontakty záručných servisov nájde kupujúci v záručnom liste. Ostatné práva zo zodpovednosti za vady, t. j. právo na výmenu tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) a právo na primeranú zľavu si kupujúci uplatňuje v prevádzkarni obchodníka na adrese Poľovníctvo PAĽA, Košická 14622/32C, 080 01 Prešov, Slovenská republika.

    5. Obchodník alebo ním poverený zamestnanec alebo záručný servis poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť (§ 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka). 

    6. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu, v takom prípade sa na opakované vytknutie vady nevzťahuje postup podľa bodu 3.5 tohto Reklamačného poriadku (§ 622 ods. 4 Občianskeho zákonníka). 

    7. Ak sa preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu podľa bodu 3.6 Reklamačného poriadku má kupujúci právo si u predávajúceho uplatniť právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

    8. Písomným potvrdením o vytknutí vady je kópia reklamačného protokolu. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť zákazníkovi bez zbytočného odkladu e-mailom, ak mu je tento známy.

    9. V prípade, že sa kupujúci informuje na spôsob vybavenia reklamácie, obchodník mu poskytne informácie o spôsobe a stave reklamácie sám alebo prostredníctvom autorizovanému servisu.

    10. Obchodník vydá o vybavení reklamácie písomný doklad, ktorým je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Ako doplnkové oznámenie k písomnému dokladu môže obchodník zaslať kupujúcemu SMS správu obsahujúcu informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní, prípadne e-mailom, ak ho má k dispozícii.

    11. Kupujúci má aj po uplatnení práv zo zodpovednosti za vady naďalej právo na náhradu škody, ktorá mu bola vadou spôsobená (§ 621 ods. 4 občianskeho zákonníka).

  4. Všeobecné podmienky reklamácie

    1. Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady u obchodníka je kupujúci povinný:

      1. predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený u obchodníka;

      2. zabezpečiť, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.);

      3. predložiť originál záručného listu v prípade, že si zákazník uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom,

      4. odovzdať obchodníkovi tovar v prípade uplatnenia reklamácie na príslušenstvo k predanému tovaru;

      5. poskytnúť súčinnosť pri vyplnení reklamačného protokolu povereným pracovníkom obchodníka a podpisom vyjadriť súhlas s jeho obsahom.

  5. Spôsob vybavenia reklamácie

    1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

    2. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa 5.1 tohto Reklamačného poriadku.

    3. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote, najviac v lehote 30 dní, po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. Náklady prevzatia veci na účely opravy alebo výmeny, rovnako tak náklady dodania opravenej veci alebo náhradnej veci znáša obchodník. Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

    4. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj (§ 623 ods. 5 Občianskeho zákonníka). 

    5. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

    6. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak 

      1. obchodník vec neopravil ani nevymenil;

      2. obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka;

      3. obchodník odmietol odstrániť vadu, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti;

      4. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci;

      5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo 

      6. obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

    7. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 5.6 vyššie, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.

    8. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

    9. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

  6. Pozáručné opravy

    1. Obchodník je oprávnený sprostredkovať kupujúcemu pozáručné opravy prostredníctvom dohodnutých partnerov, a to v lehotách, spôsobom a v cenách určených týmto partnerom obchodníka pre kupujúceho. Obchodník informuje kupujúceho bez zbytočného odkladu po obdržaní týchto informácií od partnera.

  7. Alternatívne riešenie sporu

    1. V prípade, že medzi kupujúcim a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci  domnieva, že obchodník porušil iné práva kupujúceho, kupujúci má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo informuje kupujúceho  na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

    2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.